Jese Leos
Jese Leos

کلینیک دندانپزشکی رویای لبخند ارائه دهنده تمامی خدمات دندان پزشکی با کیفیت بالا است.

کامپوزیت دندان چیست؟ انواع کامپوزیت دندان کدامند؟


یکی از پرتقاضا ترین خدمات دندانپزشکی در حوزه زیبایی، کامپوزیت دندان است. این روش به دلیل مقرون به صرفه بودن و سریع بودن پرطرفدار است. در این روش ترمیم دندان از مواد به خصوصی استفاده می‌شود. مواد کامپوزیت ترکیبی از مواد شیشه ای، رزین و مواد پلاستیکی است که می‌تواند به راحتی فرم بگیرد و رنگ شود. علاوه بر این ها قرار دادن این روکش ها بر روی دندان نسبتا سریع  وآسان است. این ویژگی، کامپوزیت دندان را به یک گزینه مناسب برای ترمیم مشکلات جزئی دندان مانند برطرف کردن لکه و زردی، رفع کجی، نامرتبی، پرکردن حفره دندان و ... تبدیل می‌کند.

کامپوزیت دندان چیست؟

پیدا کردن یک ماده ایده‌آل برای ترمیم دندان ها منجر به پیشرفت قابل توجهی در تکنیک های زیبایی دندانپزشکی شده است. کامپوزیت دندان و تکنیک اسید اچ، دو پیشرفت مهم در دندانپزشکی هستند.

کامپوزیت دندان از مواد خمیری با جنس رزین، کوارتز و گلاس تشکیل شده که به راحتی روی دندان فرم  می گیرند و برای ثبات بیشتر آن را توسط اشعه ایکس مخصوص سفت می‌کنند. در واقع کامپوزیت مواد چسبنده ای است که پیوندی قوی با عاج و مینا دندان ایجاد می‌کند که ترمیم دندان را آسان تر می‌کنند.

ماده کامپوزیت چیست؟

ماده کامپوزیت (Composite material) یا ماده مرکب که به طور خلاصه به آن کامپوزیت می‌گویند. یک جامد غیر یکنواخت است که از چند ماده تشکیل شده است که به صورت متالوژیکی بهم پیوند خورده اند. هریک از اجزا ساختار، هویت و خصوصیات مشخصه خود را در کامپوزیت حفظ می‌کنند.

کاربرد های کامپوزیت دندان چیست؟

مهم ترین و اصلی ترین کاربرد کامپوزیت دندان، ترمیم دندان است. یکی از مشکلات بسیار رایج در دندان ها حفره های دندانی هستند. حفره های دندانی در واقع حفره های کوچکی هستند که در اثر پوسیدگی دندان به دلایل مختلف روی سطح دندان ایجاد می‌شوند و ظاهر دندان را نامرتب و زشت می‌کنند. یکی از کاربردهای کامپوزیت دندان برای پرکردن حفره های دندانی است. مواد کامپوزیت به راحتی وارد این حفره ها می‌شوند و آنهارا پر می‌کنند.

یکی دیگر از کاربرد های کامپوزیت برای بهبود ظاهر دندان ها و زیبایی لبخند است. برای ترمیم دندان های شکسته از کامپوزیت استفاده می‌شود. علاوه بر این ها کامپوزیت به منظورترمیم دندان های فاصله دار و دندان های نامرتب کاربرد دارد.

کامپوزیت دندان های فاصله دار و شکسته تنها برای زیبایی نیست و اهداف درمانی نیز دارد و از آنها برای درمان دندان درد و رفع مشکلات دهان و فک استفاده می‌شود.

یکی دیگر از کاربرد های کامپوزیت ، کامپوزیت دندان کج و سایر بدشکلی های دندان است. به این ترتیب دندان ها صاف و یکدست تر خواهند شد.

از کامپوزیت برای سفیدی دندان هم استفاده می‌کنند و از آن برای اصلاح نامرتبی دندان ها استفاده می‌شود. از کامپوزیت به منظور سفیدی دندان می‌توان برای همه دندان ها استفاده کرد یا فقط تعدادی از دندان ها را کامپوزیت کرد.

انواع کامپوزیت دندان کدامند؟

مواد های مختلف باعث شده ما انواع مختلفی از کامپوزیت دندان داشته باشیم که هریک کاربردی دارند و برای دندان های مختلف استفاده می‌شوند. دندان پزشک ها با توجه به نوع و جنس دندان های هر فرد بهترین نوع از کامپوزیت را انتخاب می‌کنند.

بعضی از انواع کامپوزیت های دندان شامل موارد زیر هستند:

رزین کامپوزیت ها: رزین های کامپوزیتی یک ترکیب پرکننده معدنی و یک پایه رزینی دارند که باید با قدرت بالا و خواص فیزیکی مناسب به دندان ها باند شوند.

روکش های سرامیکی یا پرسلن: پرسلن ها نوعی مواد سخت سرامیکی به‌خصوص هستند که از آنها برای افزایش زیبایی آنها و ترمیم دندان‌ها استفاده می‌شود. پرسلن ها نوعی مواد سرامیکی به‌خصوص هستند که از آنها برای ترمیم دندان‌ها و افزایش زیبایی آنها استفاده می‌شود.

کامپوزیت ips: این نوع کامپوزیت ها جدیدترین نمونه های مورد استفاده در لیست خدمات دندان پزشکی هستند. این نوع دوام و استحکام بالاتری دارد و به دلیل ساختاری که دارند نسبت به بقیه کامپوزیت ها بیشتر با لثه ها سازگار هستند.

مزایا و معایب استفاده از کامپوزیت دندان کدامند؟

مزایا

  • عدم نیاز به بی حسی

  • پرکردن حفره های دندان کج و از دست رفته

  • هزینه مناسب تر نسبت به لمینت

  • اصلاح فرم، رنگ و بدشکلی دندان ها

  • ترمیم آسان شکستگی

  • انجام فرآیند در یک جلسه

  • قابلیت انتخاب رنگ هماهنگ با دندان طبیعی

معایب

اگر دندانپزشک تجربه کافی نداشته باشد یا از متریال بی کیفیت استفاده کند ممکن است مضراتی به همراه داشته باشد. برخی از آنها عبارتند از:

  • بوی بد دهان

  • پوسیدگی دندان ها

  • فاصله بین دندان ها

  • عدم یکدست شدن دندان ها

  • پوسیدگی دندان ها

جمع بندی

کامپوزیت دندان روش درمانی و زیبایی بخش مناسبی برای ترمیم دندان های نامرتب، کج، از دست رفته و شکسته است. شما با کمک کامپوزیت دندان و یک دندانپزشک ماهر می‌توانید لبخندی زیبا داشته باشید. کلینیک تخصصی رویای لبخند ارائه دهنده تمامی خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا به مشتریان عزیز است.

 


alt

تماس با ما

alt

نوبت دهی

alt

مشاوره

alt

کلینیک دندان پزشکی رویای لبخند

کلینیک دندان پزشکی رویای لبخند از سال 1402 شروع به فعالیت کرده و خدمات ترمیم و عصب کشی ،دندان پزشکی اطفال، زیبایی، طراحی درمانی ، جرم گیری ، ایمپلنت را ارائه می دهد.

تماس با ما

آدرس

بلوار فارابی بین کوچه 3 و 5 ساختمان فارابی طبقه همکف کلینیک دندان پزشکی رویای لبخند

ساعت کاری

شنبه تا پنجشنبه

8:00 - 13:30

15:00 - 21:30

درخواست نوبت

تمامی حقوق این سایت برای کلینیک دندان پزشکی رویای لبخند محفوظ است.

طراحی شده توسط مهندسی نوآوران نوین بین